Laatste update 30-1-2020 (nog steeds goede rankings)
Resultaat
Midden december 2018 is er gestart met een duurzame samenwerking met schildereindhoven.nl. Jim (de eigenaar) stond destijds met zijn website in de top 10 in Google voor de term ‘schilder Eindhoven’. Zijn belangrijkste vraag was: kun je ons naar de #1 positie krijgen voor de termen ‘schilder Eindhoven’, ‘schildersbedrijf Eindhoven’ en ‘latex spuiten Eindhoven’? Natuurlijk kunnen wij dat!
Rankings bij de start van het traject:
Schilder Eindhoven – positie 5Schildersbedrijf Eindhoven – positie 8 Latex spuiten Eindhoven – positie 4
Rankings per 07-05-2019:
Schilder Eindhoven – positie 1Schildersbedrijf Eindhoven – positie 1 Latex spuiten Eindhoven – positie 1
Resultaten van een goede SEO campagne (rankings blijven!)
Schilder Eindhoven – positie 1Schildersbedrijf Eindhoven – positie 1 Latex spuiten Eindhoven – positie 1
Natuurlijk is het stijgen naar de topposities een gevolg van een gedegen SEO campagne. Echter gaat het uiteindelijk om de extra organische bezoekers die dat met zich teweeg brengt. Als we kijken naar de afgelopen maanden, zien we een ontzettend grote stijging als het gaat om organische bezoekers.
Gemiddeld 165 organische bezoekers per maand klinkt niet zeer hoog, maar het is belangrijk om te weten dat dit heel gericht verkeer is (waardoor de conversie enorm hoog is) + het is natuurlijk een kleinere markt. Voorheen kwamen er minder dan 50 bezoekers per maand op de website.
Doelstellingen
- Stabiele topposities voor de belangrijkste zoektermen.
- Overige zoektermen vinden en die optimaliseren.
- White hat SEO doorvoeren; duurt langer voordat de resultaten zichtbaar zijn maar is geheel volgens de regels van Google.
Planning
Maand 1: Analyse maand.
- SEO Audit: Er is een SEO Audit uitgevoerd waarbij de website op 130 SEO punten in beoordeeld.
- On-Page audit: Er is een On-Page Audit uitgevoerd waarbij de specifieke pagina op 100 SEO punten is beoordeeld.
- Zoekwoordenonderzoek: Er is een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uitgevoerd om de meest potentiële zoekwoorden in kaart te brengen
- Concurrentie analyse: Er is een concurrentie analyse uitgevoerd om op zoek te gaan naar de quick wins.
Maand 2: Aanpassen to-do’s uit de analyses.
- SEO Audit: Een groot gedeelte van de SEO punten die niet goed geoptimaliseerd waren, zijn aangepast op de website.
- On-Page Audit: Ook van deze audit zijn er een hoop SEO punten doorgevoerd.
- Indexatie: Na het uitvoeren van bovenstaande werkzaamheden is aan Google gevraagd om de website opnieuw te indexeren.
Maand 3: Laatste puntjes op de i zetten.
- Linkprofiel: het linkprofiel van Schildereindhoven.nl is geanalyseerd om erachter te komen welke link types er ontbreken en of er eventueel foutieve links naar de website gaan.
- Linkbuilding: de basis links zijn aangemaakt. Deze links zorgen voor de betrouwbaarheid en op deze manier worden de aantallen snel verhoogd.
Maand 4-6: Volledige focus op linkbuilding
- Website: aangezien de gehele website voor de 100% is geoptimaliseerd gaat de focus volledig naar linkbuilding. Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van het scoren van websites in Google en het is een zeer tijdrovend proces.
- Linkbuilding: elke maand worden er een X aantal kwalitatieve backlinks aangemaakt en met de juiste anchor teksten geoptimaliseerd. Door een ‘steady-flow’ aan links elke maand wordt de website steeds populairder en dat is goed terug te zien in het organische verkeer.
Side-notes
- Aangezien we toegang kregen tot het CMS van schildereindhoven.nl konden we snel schakelen. Alle aanpassingen zijn snel doorgevoerd waardoor het resultaat ook snel te zien was.